"اقتصاد و فرهنگ"با عزم ملی و مدیریت جهادی
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2674
 بازدید امروز : 172
 کل بازدید : 165886
 بازدیدکنندگان آنلاين : 9
 زمان بازدید : 1.0341

روابط عمومي


مسئول روابط عمومي

آقاي رضا آئيني (11سال سابقه كاري)

مهمترين‌ وظيفه‌ روابط عمومي ‌،اطلاع رسانی به جامعه هدف در قبال ظرفیتها ، اخبار و خدمات سازمان می باشد. بي‌ترديد، اين‌ وظيفه‌ در قالب‌ مجموعه‌اي‌ از فعاليتهاي‌ ارتباطي‌ صورت‌ مي‌گيرد كه‌ مي‌توان‌ آنها را تحت‌عناوين‌ متنوعی دسته بندی و عملیاتی نمود که شرح وظائف این حوزه محسوب می گردد:

1.  ارزیابی مستمر وضعیت موجود برای مدیریت ارشد سازمان –  افکار سنجی

·         سنجش‌ افكار عمومي‌ درون‌ سازماني‌ به‌ منظور بازيابي‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌كارهاي‌ مناسب‌ به‌ مديريت‌.

·         تهيه‌ گزارشهاي‌ تحليلي‌ ادواري‌ (ماهانه‌/فصلي‌/سالانه‌) از افكار عمومي‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ جهت ‌ارائه‌ به‌ مديريت‌ ارشد

·         نقد و بررسي‌ بازتاب‌ فعاليتهاي‌ سازمان‌ در بین جامعه هدف به ویزه ‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از يكسوو مديران‌ و كاركنان‌ از سوي‌ ديگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مديريت‌.

·         طراحي‌ و اجراي‌ نظام‌ گردآوري‌ پيشنهادهاي‌ كاركنان‌ به‌ منظور ترغيب‌ كاركنان‌ به‌ مشاركت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جريان‌ امور سازمان‌.

2.  ثبت مستمر وقایع و تهیه اخبار  ( متن ، عکس ، فیلم و ... )

·         شناسایی سوژه های مهم و قابل انتشار به نفع سازمان

·         معرفی دوره ای سازمان به منظور آگاهی جامعه

·         تهیه اخبار وقایع و رویدادهای جاری

·         تهیه خبر از اهداف و چشم اندازها و سیاستهای سازمان

·         تهیه خبر از برنامه های سالیانه و روند پیشرفت آن

·         تهیه اخبار از زحمات و تلاشهای مدیران و کارکنان سازمان

·         تهیه خبر از دستاوردهای سازمان

·         تهیه خبر از ظرفیتها و فرصتهای پیش روی سازمان

·         تهیه خبردر جهت معرفی نخبگان ، نوآوران و فرهیختگان سازمان

·         آرشیو کلیه اطلاعات تولید شده

·         تهیه گزارشهای فصلی و سالیانه عملکرد

·         تهيه‌ و تنظيم‌ اطلاعات‌ پايه‌اي‌ از سازمان‌ براي‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و ميهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهاي‌ مختلف‌.

 

3.  انتشار اخبار و وقایع مهم سازمان از طریق رسانه ها و ترسیم چهره مطلوب سازمانی

·         سياستگذاري‌، برنامه‌ريزي‌ و كاربرد شيوه‌ها و برنامه‌هاي‌ مناسب‌ براي‌ انعكاس‌ اهداف‌، سياستها، فعاليت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.

·         تلاش برای انتشار به هنگام (جلوگیری از سوختن اخبار)

·         توسعه وب گاه سازمان –  سایت

·         انتقال کلیه اطلاعات قابل انتشار به سایت سازمان به عنوان مهمترین مرجع یکپارچه اطلاعات سازمانی

·         ارائه کلیه خدمات قابل عرضه در فضای مجازی از طریق سایت به مشتریان

·         پاسخگویی به کلیه مشتریان از طریق سایت وفضای مجازی

·         تبدیل سایت به پنل مدیریتی

·         انتشار اخبار از طریق  رسانه های جمعی اعم از سایتها ، جراید و ...

·         ارسال اخبار به سازمانهای مافوق

·         ارسال اخبار به واحدهای تابعه و تحت امر

·         انتشار گزارشهای فصلی و سالیانه عملکرد

·         اعلان‌ مواضع‌ سازمان‌

4.   تبلیغات و انتشارات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مناسبتهای تقویم کشور  و  تقویم سلامت

·         انجام تبلیغات رسانه ای در مناسبتها

·         انجام مصاحبه و تولید خبر در مناسبتها

·         برگزاری مراسم و همایش و .... در مناسبتها

·         - مشاركت‌ در برگزاري‌ سمينارها و گردهمايي‌ تخصصي‌ و عمومي‌ سازمان‌.

·         - پوشش‌ تبليغي‌ ساختمانها و فضاهاي‌ عمومي‌ سازمان‌ در گراميداشت‌ ايام‌ و مناسبتهاي‌ ويژه‌.

·         - تدوين‌ و اجراي‌ طرح‌ جامع‌ تبليغات‌ براي‌ فضاسازي‌ فرهنگي‌ - تبليغي‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.

·         - مديريت‌ نمايشگاهها (سالانه‌، دايمي‌ و ...) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.

·         - طراحي‌ و توليد هداياي‌ تبليغاتي‌ براي‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلايق‌ و علايق‌ قشرها).

·         - تهيه‌، تدوين‌ و اجراي‌ تقويم‌ مناسبتها

·         - توليد و سفارش‌ ساخت‌ آگهي‌هاي‌ تلويزيوني‌ و فيلم‌هاي‌ مورد نياز براي‌ تبليغ‌ عملكرد و مستندسازي‌سازمان‌

·         تدوين‌ كتب‌، جزوه‌ها و تهيه‌ مواد انتشاراتي‌ به‌ منظور معرفي‌ سازمان‌.

·         - گردآوري‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهاي‌ مربوط به‌ سياستها، فعاليتها، طرحها و برنامه‌ها; باشيوه‌ها و قالبهاي‌ مؤثر و مناسب‌.

·         - تدوين‌ و انتشار خلاصه‌ عملكرد سالانه‌ سازمان‌ براي‌ ارائه‌ به‌ افكار عمومي‌.

·         - انتشار نشريه‌ داخلي‌ و برون‌ سازماني‌ سازمان‌.

 

5.   آموزش و توانمند سازی مدیران و کارکنان در خصوص اهمیت خبر و رسانه

6.   توسعه روابط درون و برون سازمانی

·         تدوين‌ \"تقويم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازماني‌\"در قالب‌ ملاقاتها و بازديدهاي‌ مسئولان‌ سازمان‌ باشخصيتهاي‌ حقيقي‌ و حقوقي‌، كاركنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولي‌ وتلطيف‌ روابط و تنظيم‌ افكار عمومي‌.

·         تدارك‌ تمهيدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ براي‌ راهنمايي‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهيل‌ دسترسي‌ به‌ مراكز و مسئولان‌سازمان‌.

·         برنامه‌ريزي‌ و اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملكرد سازمان‌ به‌ انگيزه‌ تنوير افكار عمومي‌.

·         تدوين‌ برنامه سالانه‌ مصاحبه‌هاي‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولويتهاي‌ سازماني‌ ونيازهاي‌ افكار عمومي‌.

7.   ارتباط با رسانه ها

·         ارسال مستمر اطلاعات رسانه ای به اصحاب رسانه

·          ايجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات‌، راديو، تلويزيون‌ و خبرگزاري‌ها و بهره ‌برداري‌ بهينه‌ از آنها براي‌اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم

 

 

 

               

 

اوقات شرعی
تقویم
لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا رباط کریم میباشد.
Copyright © 2014 hosphfr.iums.ac.ir All Rights Reserved 
Design Engineer Karimi